2019. augusztus 4., vasárnap

Az olvasási válság

A szörnyű kór, mely nem válogat a könyvmolyok között, mely elér minden fantasy, sci-fi, romantikus,történelmi, young adoult stb.... olvasót az OLVASÁSI VÁLSÁG sajnos engem is megfertőzött. Az elmúlt évben egyre több könyvet sikerült elolvasnom, azonban 2019-es év első felében mindösszesen 9 könyvet olvastam el és 3- at félbehagytam  és további 2 könyv olvasása még folyamatban van. Igyekszem kilábalni belőle, júliusban 2 kötet sikerült befejeznem, melyet már haladásnak érzek, és talán sikerül kimásznom ebből a kegyetlen olvasásmentes időszakból.

Az én esetemben a válság legfőbb okai a tanulás és a munka voltak, melyek eléggé megcsapolták az időmet és nem igazán jutott időm semmire. Nagy ritkán mikor mégis akadt egy-két szabad órám, akkor filmeket néztem, vagy sorozatot ( Trónok harca utolsó évad :( ) .


Sajnos ezen szörnyű helyzet megelőzése szinte lehetetlen , viszont az olvasási válság nem kezelhetetlen, gyógyítására számos lehetőség van, persze nem mindenkinél válnak be ugyanazok a módszerek, ezért érdemes többet is kipróbálni. Több weboldalt, fórumot is átbogarásztam a témával kapcsolatosan,   ahol nagyon jó tippeket találtam ezen időszak áthidalásához, ezek közül 5-öt emelek ki,amelyet ki is próbáltam vagy amelyet még próbálni fogok.

1. Olvasni a kedvenc szerződtől




Az elmúlt egy hónapban visszatekintettem David Gemmell műveihez, tavaly nyár óta ugyanis ő az egyik kedvenc íróm és sikerrel jelentem sikerült befejeznem a A hatalom kövei duológiát és még mindig imádom, egyszerűen utánozhatatlan a stílusa és bár időbe telt de most az olvasott könyveim között szerepel.
 Ezen tipp vált be számomra a leginkább.

2Kipróbálni új műfajokat, vagyis kilépni a komfortzónából



Ehhez a pontoz sci-fi könyvet választottam. Korábban olvastam már sci-fi-t, Harrison Fawcett Katedrális című művét, ami kimondottan tetszett. Szerettem volna méginkább belevetni magam a műfajba Rivers Solomon Kegyetlen Szellemek című könyvével, de ez sajnos nem vált be, még a feléig sem jutottam el. Valahogy nem kötötte le a érdeklődésem, lassú volt és a karaktereket sem kedveltem meg. A későbbiekben talán megpróbálom befejezni, de jelenleg nem tervezem.

3. Újraolvasni egy régi kedvencet/ Olvasni idegen nyelven



Ezt a két pontot én összevonom, ugyanis szeretném elolvasni a Tűz és jég dala sorozatot németül, ami elég nehéz lesz, de már nagyon várom és kíváncsian várom, hogyan teljesítek majd. Talán mire kiadják a Tél szeleit befejezem őket.

4. Könyves blogok, booktuberek, fan artok böngészése

Booktube videókat eddig is nézegettem,  leginkább ajánlókat nézek, a haul videókat viszont kerülöm, mert utána mindig azon töröm a fejem, hogy vajon melyik kötetek legyenek a könyvespolcom új lakói.Az utóbbi időben egyre csak bővül a magyar könyvekkel foglalkozó csatorna száma a youtube-on, aminek nagyon-nagyon örülök, ezek közül kiemelnék néhányat, melyeket az alábbi linkeken találhattok meg:

OlvaZsófi
Pergamenre hányt szavak
Inside my head
Book of Hails
Matilda
Just a Bookish Soul
Szentinel Torony


Blogokat is  olvasgattam, és nagyon sok jó oldalt találtam közülük a kedvenceim:
Three Points Of View
Prológus
Book of Dream
HaBár, a könyves kocsma

És persze a fan artok. Órákig tudnék a Pintereset-en, DevianArt-on böngészni, annyi csodás alkotást lehet találni.


Források:
The Cruel Prince
Snorri
Harry & Hagrid
Miryem
Essun
Rhys & Feyre
Marija Morevna
Cinder
Eowyn

Tehát nálam ez is bevált.

5. Könyvespolc átrendezés

Polcátrendezés során mindig kezembe akad valami, amit azonnal el akarok olvasni, legutóbb erre kb. 2 hónapja került sor úgyhogy itt az ideje átvariálni egy kicsit a polcaimat.



Ezeken kívül elhatároztam, hogy egy jó ideig, legalább még 3 hónapig nem veszek könyveket vagyis KÖNYVSTOP van. Bár ez elég nehéz lesz tekintve, hogy mennyi új könyvet látok a könyvesboltokban.

 Tehát ennyi lett volna az én kis olvasási válságos bejegyzésem, remélem tudtam néhány szenvedő társamnak segíteni. Ne adjátok fel van remény!

Jó olvasást kívánok!




1 megjegyzés:

  1. Jajj, ez a probléma sajnos nagyon ismerős. Különösen erősen tapasztalja az ember amikor sok szakszöveget kellett olvasni, és hirtelen beüt a betűundor... Nagyon jó kis tippek, biztos, hogy ki fogom őket próbálni, ha megint ilyen helyzetbe kerülök.

    VálaszTörlés