2023. április 13., csütörtök

Rick Reckless: Isteni utazás

 Fülszöveg:

Ádám egy átlagos ember volt. Egy napon azonban megjelent előtte Gábriel arkangyal, aki így szólt hozzá:

„Ádám! Te vagy a Mindenható Isten! Negyvennégy évvel ezelőtt úgy döntöttél, hogy újjászületsz a Földön. Megfosztottad magad saját Isteni tudatodtól, törölted emlékeidet és elvetted magadtól a hihetetlen erődet is! A célod az volt, hogy megértsd az emberi fajt és a halandó életet!”

Ádám kis híján sokkot kapott e szavak hallatán, azonban az arkangyal nem hagyott neki időt, hogy feldolgozza ezt. Vissza kell térnie Isteni énjéhez, mert az Ördög serege az az a fődémonok, démonok és az ördögi szellemek folyamatosan támadják és küldik az Örök sötétségbe az Istenieket, vagyis az arkangyalokat, angyalokat és az isteni szellemeket. Meg kell ismernie az egész Mindenséget a benne lévő lényekkel együtt. Valamint létre kell hoznia egy új világot, ahová átvezeti az övéit, a Végítélet elszámoltatásai után.

Ádám számára felfoghatatlan volt, amit hallott, de ekkor még nem tudhatta, hogy ez egy óriási próbatétel nem csak a Világmindenség lényei, hanem saját maga számára is!


Kiadási adatok:

      Kiadó: Book Dreams
      Kiadás éve: 2022
      ISBN: 9786156155399
      Oldalszám: 286 oldal 
      Sorozat: -
      Moly: Katt ide!

 

Én és a könyv:

Régebben többször szembejött velem ez a könyv. A fülszöveget elolvasva érdekesnek találtam a történetet, de közben valahogy tartottam is tőle. Viszonylag keveset tudok arról a témáról, amelyben a könyv íródott, illetve féltem, hogy túlságosan belemegy a vallásba, ezért inkább halogattam. Egy idő után jobban elkezdtek érdekelni a vallások, így újra elgondolkoztam a könyvön és fel is írtam a képzeletbeli BD-s bevásárlólistámra. Nem sokkal ezután megkeresett az író, hogy lenne-e kedvem elolvasni a könyvét.

Ezt a könyvet recenziós példányként kaptam meg az írótól, amit ezúton is szeretnék megköszönni Neki!  

 

A történetről:

A történet máris egy utazással indul. A főszereplő, Ádám Amszterdamba, Hollandiába utazik., hogy találkozzon egy kutatócsoporttal. Az első két fejezetben, az út alatt megismerkedhetünk a jelenlegi helyzetével és bepillantást nyerhetünk a személyiségébe. Miután megérkezett úgy döntött, hogy kihasználja az időt, mielőtt találkoznia kellene a kutatókkal, így elindul, hogy felfedezze a várost. Ezután következik be az életében az „Isteni utazás”, ami megváltoztatja a saját és családja jövőjét is.

A történet számomra lassan indult be. Az elejét túl valósnak éreztem. Kezdve az okkal, amiért Ádám Hollandiába utazik, illetve az első utazás módját, amely végül felnyitja a lelki szemét. Számomra klisés hatása volt, és belengetett egy klisés folytatást és csavart. Kiderült azonban, hogy nem volt mitől tartanom, mert teljesen másképp folytatódott a történet, mint ahogy először vártam. Kezdetben nem is igazán kedveltem a történetet. Úgy éreztem, hogy nehezen jutunk el a lényeges részhez, amire kíváncsi voltam, magához a fantasy részhez. Aztán egyszer csak elkezdtek beszivárogni a fantasy elemek a valós képek közé és már át is váltottunk. Jöhet az izgalom!

A cselekmény inkább hullámzó volt. Váltogatták egymást a mozgalmas és a leíró részek. Ezzel így nem is lenne baj. Szinte minden a helyén volt. Nekem egy valami hiányzott: a párbeszédek. Szeretek párbeszédeket olvasni, mert gördülékenyebbé teszik az olvasást, jobban rávilágít a karakterek személyiségére, könnyebben tudok hozzájuk kapcsolódni. Számomra az ismeretközlő részek párbeszédes formában jobban működtek volna, mert így néha úgy éreztem, hogy elveszek a sok információban. Például Nadin és Káhállár találkozása a vége felé is jobban működött volna párbeszédként. Pozitívumként tudom elkönyvelni viszont, hogy a cselekmény még így is az utolsó oldalig fenn tudta tartani a kíváncsiságomat.

A cselekmény után át is térnék a világ és a fókusz párhuzamára. Az első oldalakon még inkább Ádámot éreztem a központban. A történet előrehaladtával azonban a világ is fokozatosan kitágult. Olyan volt, mintha egy kamerán keresztül látnám a világot. A kisfilm egy közelivel kezdett Ádámról, majd fokozatosan távolodott tőle a kamera, egyre nagyobb részt megmutatva a könyv világából. A végére pedig, bár elfogyott a kamera mozgástere, még mindig lett volna mit megmutatni a világból. Abból a lenyűgözően összetett, megtervezett és alighanem végtelen világból.

Nagyon tetszett a világépítés. Ámulatba ejtett a túlvilág kidolgozottsága, az a hierarchia, csoportrendszer, ami ott működött. Csodás volt, imádtam! Szépen ki volt dolgozva a működése. Azt hiszem minden felmerülhető kérdésem választ kapott. A kedvenc helyem Kétely birodalma volt. Tetszett a karaktere. Végre valaki megszemélyesítette ezt a mindenki számára ismerős érzést/állapotot (most találkoztam először ezzel). Kétely és Lucifer közös jelenetei pedig nagyszerűek voltak.

Már ha Lucifernél tartok. Jó volt megismerni a történetet, az Ördögként funkcionálás kihívásait. Neki sincs könnyű élete. Főleg úgy nem, ahonnan jött. Titkon reméltem, hogy visszatér egyszer a gyökereihez, most már nem tudom, hogy valaha ez megtörténhet-e. A karakterével kapcsolatban Ádámhoz hasonló érzelmi utat jártam be. Mellékszereplők közül kiemelkedő volt még számomra Nadin és Zack karaktere is, bár Nadint a vége felé egy kicsit soknak éreztem. Tetszett a családtagokban, hogy így vagy úgy hűek maradtak a korábbi világokban betöltött szerepkörükhöz, még ha ők nem is tudtak róla.

Amikor először találkoztam a könyvvel ugye féltem attól, hogy mennyire megy bele a vallásba, hogyan lehetne róla objektív szemszögből írni. A kötet elolvasása után kiderült, hogy ez soha nem is volt valós probléma. Ha röviden akarom összefoglalni, akkor a könyv utal a keresztény vallás alapjaira (Menny és Pokol, angyalok, vétkek), a középpontban bibliai nevű szereplők állnak…. és ennyi. Nem próbál megtéríteni, vagy szájbarágósan tanítani. Ez egy olyan külön álló fantasy világ, mint a Csontváros, vagy a Fallen.

A történet több mély gondolatot is tartalmazott, amik engem is elgondolkodtattak. Tetszett, hogy Ádám karakterén keresztül próbál rávilágítani a magunkban való elmélyedés, az önismeret és a megismerés fontosságára. Ezen kívül elég hatásosnak mondanám ezt a kötetet. Hiszen a történet a könyvön kívül is velem maradt, ami szerintem egy pozitívum. Többször azon kaptam magam, hogy eszembe jutott dolgokról, foglalkoztatott, hogy mi lesz a szereplőkkel, hová fut ki a cselekmény. Na, és a vége…

Az utolsó nagyjából 90 oldalt egyben nyomtam le. Nagyon sok információ és történés volt abban a részben. A végére úgy éreztem, hogy felrobban a fejem. Jól sikerült hoznia azt a hatást, hogy a Mindenség emberi ésszel nehezen felfogható. Szerintem az író jól érzékeltette, hogy itt most tényleg tőlünk hatalmasabb, vég nélküli dolgokról van szó. Megijesztett ez a monumentalitás.

 

Kedvenc idézetek:

„A semmiről nem lehet írni és beszélni, mert már magának a szónak a leírásakor, kiejtésekor, illetve már a semmin való elmélkedésünkkor eszünkbe jut valami. A semmi nem lehet egy üres lap, nem lehet a levegő vagy egy üres fekete tér, mert ezek már valamik.”

„Biztos sokszor mondták már, hogy a hit a kulcs. Viszont annak az előszobája a bátorság.”

„Átölelték egymást. Mintha lelkeik akkor mondták volna el, mit éreznek egymás iránt. Nem volt szükség több szóra.”

„Ő is tudja, hogy nagyon nehéz hinni. De nem véletlenül van kitalálva így. Küzdeni kell.”

„A szenvedés, egy szükséges rossz – kezdte. Így van kitalálva a Mindenség. A fejlődéshez szükségesek a megpróbáltatások.”

 

A szereplőkről:

Ádám: 44 éves földi férfi. Foglalkozását tekintve pszichológus. Férj és családapa. Mindig is foglalkoztatta a túlvilág. Élete végéhez közeledve a sors nem volt kegyes hozzá. Cserébe viszont ő az, aki magában hordozza Istent. A feladata, hogy felfedezze újra régi önmagát és megismerje a Mindenséget, hogy újra Istenként funkcionálhasson.

Nadin: Ádám fogyatékkal élő lánya, aki szintén többre hivatott, mint azt elsőre gondolnánk. Végtelenül kedves és okos. Ádám egyik legfőbb segítője lesz az utazás során.

Lucifer: A Pokol ura. Kegyetlen gyilkos, maga az Ördög. De biztos ez? Nem is gondolná az ember, hogy egy időben Kétely is gyakori vendége lehet.

Kétely: A kételkedők vezetője, a kételyek megtestesítője. Ha egy picit is elbizonytalanodsz, megjelenik melletted. Ha kell pro és kontra érveket sorakoztat fel, rávilágít dolgokra, de sosem fog dönteni helyetted.

 

Összegzés:

Számomra nehezen indult be a történet. Fontolgattam azt is, hogy félbe hagyom, Viszont ezt nem éreztem fairnek. Magamat ismerve, mindig nehezen hangolódok rá a könyvekre, főleg, ha nyomás is társul hozzá, így mindenképpen szerettem volna folytatni. Végül bebizonyosodott, hogy megérte tovább olvasnom. Igazi élményt adott ez az utazás. Elgondolkodtatott, lenyűgözött, izgatottá és ijedté tett. Egy remekül kidolgozott világgal ismertetett meg. Tetszett ez az elképzelés. A végtelenség gondolata az utolsó oldalakon megrémített. Szívesen ajánlom ezt a könyvet azoknak, akik kedvelik a hasonló témában íródott könyveket és szívesen részt vennének Ádámmal egy isteni utazáson! :)

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése