2020. július 2., csütörtök

Ruby Saw: Liv Jackson életei és A pillangó öröksége novella


Fülszöveg:
Az első szerelem gyönyörű, mondják. Liv Jackson teljesen másképp éli ezt meg, nem úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Mély sebeket éget a lány lelkébe, amik gyógyulását sajnos az édesapja sem könnyíti meg. Idővel rá kell döbbennie, hogy Liv csak ingerek után tud tapasztalatot szerezni az élet minden terén.
Dylan Jackson szépen lassan utat enged a lánynak, és ekkor kezdődik csak igazán Liv első élete: nem várt kapcsolat, nem várt hódoló és a sötét múlt is bejelentkezik, ezzel is teljesen összezavarva a labilis lelkiállapotú Livet. Végül káosz alakul ki, amin mindenki legjobb tudása szerint igyekszik úrrá lenni. Kinek jót, kinek rosszat hoz el a végkifejlet.
Egy évvel később, amikor a lány komoly döntést hoz a jövőjét illetően, és úgy határoz, hogy elhagyja a szülői házat, akkor kezdődik a második élete, amiben újból a múlt démonaival kell megküzdenie, de azért a jelen is tartogat számára buktatókat, ám sikert is.
Vajon sikerül túllendülnie a múltján? Valóra válik egyetlen vágya, hogy megtalálja az igaz szerelmet? Az apja el tudja engedni végleg a kezét?


Kiadási adatok:
     Liv Jackson életei                                            A pillangó öröksége
       Kiadó: Book Dreams                                       Kiadó: Book Dreams
       Kiadás éve: 2020.                                             Kiadás éve: 2019
  ISBN: 9786156455313                                    ISBN: 9786150067230
       Oldalszám: 432 oldal                                       Oldalszám: 42 oldal
       Sorozat: Pillangó 1-2.                                       Sorozat: Pillangó 3.
       Moly: Katt ide!                                                Moly: Katt ide!
       Megjelenés: 2020. július 11.                            

Kapcsolódó molyos kihívás: ITT
Én és a könyv:
A Liv Jackson életei Ruby Saw első könyveinek, a Pillangó-hatás-nak és Az igazi-nak az egybefűzött átirata. Nekem eddig csak a Pillangó-hatáshoz volt szerencsém, így a történet részben ismerős volt számomra. Igazából, amióta tudom, hogy jön az átirat azóta várom. Kíváncsi voltam rá, és mindenképpen el szerettem volna olvasni. Legnagyobb meglepetésemre az írónőnek hála nem kellett várnom a megjelenés napjáig, mivel megkaptam tőle recenziós példányként.
Ruby Saw, köszönöm szépen, hogy ismét gondoltál rám! :)

A történetről:
A történet időben a legkorábbi eseménnyel indul, ami mindennek a kezdete volt. Ez volt az a kivételes eset, amely végül hatással volt Liv egész további életére. A történet során tanúi lehetünk annak, hogy hogyan hatnak mások döntései vagy akár a sajátjaink az ember életére, mindezt egy romantikus szállal kísérve. 
Ahogy a cím is mutatja a történet központjában Liv Jackson áll. Főleg az ő életét követhetjük végig, de más szereplők szemszögébe is bepillantást nyerhetünk. Ott van például az apja Dylan szemszöge. Általa megismerhetjük a féltő és törődő szülői nézőpontot. Megható volt olvasni a gondolatait, illetve párbeszédeit a lányával. Egy igen erős apa-lánya kapcsolatot ismerhetünk meg általuk, ami az egyik kedvenc dolgom lett a könyvben. Az ő fejezeteit olvasva sokszor felnevettem olvasás közben, ahogy Dylan különféle kínzásokat, halálnemeket talál ki Liv udvarlóinak. :D
Az udvarlók szemszögébe is nyerhetünk egy kis betekintést. Általuk átélhetjük például, hogy mégis mennyi stresszel jár egy szülőknek való bemutatás vagy milyen bonyolult is lehet egy kapcsolat ápolása.
Nagyon szerettem a könyv humorát. Nekem főleg Dylan és Liv megnyilvánulásai tetszettek a legjobban, de a többi szereplőnek is volt néhány ütős mondata. Imádtam a párbeszédeket. ♥
Ami még nagyon tetszett azok a Hiro miatti szamurájos, japános utalások.
Hiába „csak egy romantikus” történetről van szó, az összetettsége miatt mégis nehéz róla beszélni. Rengeteg szép gondolat, vicces párbeszéd van benne már az első oldalaktól kezdve. Akár az egész könyvet képes lennék kijegyzetelni idézetként, de akkor sok spoilert lőnék le. Inkább csak bíztatni szeretnélek rá titeket, hogy ha tehetitek, olvassátok el! Megéri. :)

Apró észrevételek:
A korábbi verzióhoz képest már a Prológuson is éreztem a változást. Sokkal összeszedettebb volt az egész. Gyönyörű, kerek és tartalmas mondatokat láttam magam előtt. Ennél a kötetnél végre teljes mértékben éreztem a folytonosságot, amit az előző verzióból kicsit hiányoltam. Kikerültek a klisésnek vélt, kiszámítható fordulatok és egy újfajta történetet kaptam.
Eléggé összefüggő és életszerű a történet. Liv akár az egyik ismerősöm is lehetett volna. Szerintem a Liv Jackson életei már az a típusú könyv, aminél a szereplők kilépnek a könyv lapjai közül és megelevenednek.
Még mindig tudja hozni Ruby azt a finom romantikus erotikát, amit a Kertvárosi pletykában is olvashattam. Mindezt úgy, hogy nem vész el maga a szenvedély sem! Imádom.


Kedvenc idézetek:
& „ Nem tehetem meg, hogy évekig kesergek egy rohadék miatt. A traumákat azért adja az élet, hogy erősebbé tegyen, nem?”
& „ Egy szakadt farmeros, izomtrikós és kócos srác sétált be az ajtón. Nem tetszett nekem, de hát apa vagyok, nekem még a lányom férje se fog tetszeni a tízedik évfordulójuk után sem.”
& „ A rózsaszín felhőt fekete viharfelhő váltotta fel, és bőséggel ontotta magából a villámokat a lelkemben.”
& „ A szerelmet meg kell élni minden szépségével és kínjával együtt.”
& „Szeretni kell, és szeretve lenni jó!” (A pillangó öröksége)

A szereplőkről:
Liv Jackson: Eleinte apuci kicsi lányának tűnt, de csak egy tapasztalatlan fiatal lány volt. Az elején néhány döntésével, megnyilvánulásával nagyon nem értettem egyet. Idővel viszont sokat fejlődött, és ez nagyon bejött. Jó volt nyomon követni az átalakulását. Tetszett az öntudatossága és a magabiztossága. Már az első verzió óta felejthetetlen karakterré vált számomra.
Dylan Jackson: Az egyik kedvenc apa-figurám lett! Vicces, laza és a lánya minden körülmények között számíthat rá.
Rob Pierce: Elszánt és ambiciózus fiatalember, viszont néha hajlamos elgyengülni. Tehetséges abban, amivel foglalkozik. A történet előrehaladtával sokat tanult szerintem.
Hiro Shen: Ó, Hiro! Komoly, mégis olykor vicces, szívesen gondoskodik másokról és magára is odafigyel. Mindemellett olyan szép lelke van! Én nagyon szerettem.
Ayumi Yasakawa: Majdnem elfelejtettem. Istenem ez a nő! Megértem ugyan a helyzetét, de miért kellett ilyennek lennie? Ayu, miért? Ő lett a legunszimpatikusabb karakter a viselkedése miatt.

A pillangó öröksége:
A Liv Jackson életei után nem sokkal sort kerítettem a Pillangó sorozat kiegészítő novellájára, A pillangó öröksége-re is.
A történetben Liv lányáról, Lilyről olvashatunk. Megőrizve a regény stílusát, ez a történet is bővelkedik megható és humoros elemekben egyaránt. Jó volt kitekinteni a jövőbe, és megnézni, hogy hogyan is alakul Livék sorsa. Kicsit meglepő, de egyben logikus is volt a lányának a választása. Örülök, hogy ő is elindult, hogy megtalálj a boldogságát. Ez a kis történet szintén elnyerte a tetszésem.
 A novella ingyenesen beszerezhető a Book Dreams Kiadó webshopjában. ITT.



Összegzés:
A történet részben ugyan ismerős volt, mégis rengeteg újdonságot tartogatott számomra. Jól érezhető volt az írónő fejlődése az első regényéhez képest, és jót tett ennek a könyvnek az átírás. A történet izgalmas volt és gördülékenyen lehetett vele haladni. Számomra olyan életszerűnek tűnt ez a történet, hisz bárki átélhette volna. Liv-et könnyen eltudnám képzelni egy valós személyként is.
Kiemelném a könyv sziporkázó humorát és a gyönyörű megható jelenetek sorát is. Ez a könyv valóságosan játszik az olvasóval! Az egyik percben sírva nevetsz, a másikban már a szívedbe markol. Pontosan ezek miatt pedig tele van idéznivaló szebbnél szebb gondolatokkal és humoros jelenetekkel.  Én nagyon szerettem a regényt és a novellát is. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése