2021. április 2., péntek

Elyn Vee N. : Cseszd meg, Hunter!

 Fülszöveg:

Hunter Blake. Számomra a nagybetűs FÉRFI. A puszta tekintetével sikerült elérnie, hogy megkérdőjelezzem a saját épelméjűségemet. Megragadott, majd bezárt egy kalitkába, amit gondosan kulcsra zárt. De mi van, akkor, ha nem is akarok szabadulni? Te jó ég, de szívesen maradnék a foglya! Egy probléma van. Hogy még pár hónap híján kiskorú vagyok. Ő pedig rendőr. És az apám is rendőr. Ráadásul a főnöke… 

 

Kiadási adatok:

      Kiadó: Book Dreams
      Kiadás éve: 2019
  ISBN: 6610000219087
      Oldalszám: 276 oldal 
      Sorozat: Dirty Souls - Piszkos lelkek 1.
      Moly: Katt ide! 

 

Én és a könyv:

Ez  a könyv már jó pár hónapja a kívánságlistámon szerepelt. Az írónő másik könyvét, a Santa Night-ot viszont mégis hamarabb olvastam, hiszen e-book formájában már meg volt. Erről a novelláról ITT írtam. Akkor azzal zártam, hogy a Cseszd meg, Huntert!-rel szeretném folytatni az ismerkedést Ellyne munkájával. Arra azonban nem számítottam, ami ezután jött. Az írónő megkeresett egy recenziós lehetőséggel és elküldte nekem néhány könyvét. Alig vártam, hogy befejezhessem az aktuális olvasmányom, hogy teljes mértékben Hunter könyvének szentelhessem a figyelmem. Na, de sikerült-e a könyvnek teljesítenie az elvárásaimat?

Ezúton is szeretném megköszönni ezt a csodás lehetőséget az írónőnek! Köszönöm szépen!

 

A történetről:

A történet Breckenridge-ben játszódik. A főszereplője Olivia de Felice, egy fiatal 17 éves lány,
illetve Hunter Blake, egy húszas éveiben járó fiatal rendőr. A könyv során a kettőjük szemszögéből ismerhetjük meg az eseményeket folyamatosan előre haladva. Olivia nézőpontjával nyitunk. Liv legjobb barátja, Kevin, aki mellette áll mindenben és sok időt tölt a lánnyal. Az egyik este sétálni indultak és a közeli tó partján kötnek ki a bulizó fiatalok között. Olivia itt találkozik először Hunter Blake-kel. Minden bonyodalom gyökere erre az estére vezethető vissza. Nem történt semmi meggondolatlanság, semmi végzetes hiba. Csupán Amor kezdett ügyködni a háttérben.

 Ez a kötet egy könnyed, humoros-erotikus történetet mesél el egy tipikus amerikai középiskolás közegbe helyezve. Erre a tipikusságra néha az elbeszélő is rámutat, viszont ennek léte nem zárta ki azt, hogy egyedi legyen. A fókuszban Olivia és Hunter feszültséggel teli kapcsolata áll. A két fiatal szép lassan egymásba szeret, de van egy nagy probléma. Liv 17 éves, Hunter pedig, bár korban közel áll hozzá, már nagykorú. A törvény pedig tiltja az ilyen kapcsolatot. Hunter rendőr lévén jól tudja, hogy a tűzzel játszik. A kapcsolatuk mégis egyre jobban elmélyül, és egyre feszültebbé válik. Egy-egy apó lépéssel mindig közelebb táncolnak a tiltott határhoz. Kérdés, hogy tudnak-e parancsolni az érzelmeinek? Lehet-e egyáltalán és ha igen, mi az ára? Ez a feszült várakozás végig kíséri a cselekményt, ezzel izgalmat és feszültséget keltve az olvasóban is. Végig szurkoltam, hogy ne történjem semmi baj, és Olivia gyorsan betöltse a 18-at. Az időt viszont nem lehet siettetni.


Számomra, ami elsőre meglepő volt, az az, hogy két szereplő szemszögéből is olvashatunk. A fülszöveg alapján azt hittem, hogy csak női szemszög lesz, de az olvasás után kijelenthetem, hogy hiányzott volna Hunter szemszöge. Jót tett a történetnek, hogy megtudtuk, hogy mi zajlott le benne a cselekmény ideje alatt. Jobban átjött a szenvedéllyel való küzdelem.

A szöveg számomra könnyen és gyorsan olvasható volt. Nincsenek cifra, végtelennek tűnő barokk körmondatok vagy túlságosan nyakatekert megfogalmazások. Valahogy felüdülés volt olvasni. Szeretem az ilyen történeteket. Az egyszerűség viszont egy minimális gyengepontot is jelentett a szememben. Túl „biztonságos” volt a történet. Olyan nyugodtan olvastam, mintha tudnám, hogy hová fogunk kilyukadni. Na, jó persze a végén párszor sikerült megingatnia az elméleteimet az írónőnek.

A könyv a fő cselekményszál mellett odafigyelt a mellékszereplőire is. Érdekes jellemek lettek. Pár
szereplő persze megfelel a maga típusának. Például ott van a nagyszájú népszerű lány, vagy a focista srác, de ők is színesebbé tették a történetet. Néhol féltem egy esetleges szerelmi háromszög kialakulásától, de örülök, hogy ez a lehetőség nem került kiaknázásra. Pont jó volt így a történet és az, hogy a főszereplőknek mennyire erős és tiszta a szerelme tökéletesen átjött. (Piszkos lelkek ide vagy oda. :D)

Az olvasáson kívül egy kis bónusz játékot is játszottam. Az első rész és a következők címei alapján megpróbáltam kitalálni, hogy kik lehetnek a folytatások főszereplői, találkozok-e már velük itt. A könyv végére az egyik párost sikerült is kitalálnom, a másikat pedig csak félig. A folytatásra viszont nagyon kíváncsi vagyok, ugyanis az egyik kedvenc női karakteremé lesz a főszerep.

 

Kedvenc idézet:

„Mit tegyünk? Három Adonisz rendőr lépett be az eddig kimondottan unalmas osztályterembe, ezzel sok lány titkos fantáziáját életre keltve. Vetkőzzenek, uraim.”

„Nagyapám mindig azt mondta, akkor vesztem el, ha már úgy érzem, a lánynak helye van az otthonomban. Azt hiszem, megtörtént.”

„A bizalomra, az önzőségre igenis szükségünk van, azzal együtt, hogy közben a szeretteinkre is figyeljünk. Kicseszettül nehéz mindezt megtanulni. De megéri!”

„- (…) Mert akárhányszor megtörténik, mindig egyre többet és többet akarunk majd. Szerinted mióta átkozom magam. Most is szívem szerint behúznék egyet magamnak, de nem bírok józanul gondolkodni. Tudom, hogy mindent meg lehet oldani, ha két ember elég körültekintő. Lehet nem most, de a jövőben biztosan. Úgyhogy én ezen leszek, mert az önsanyargatás úgy tűnik sem neked, sem nekem nem jön be.”

 

A szereplőkről:

Olivia de Felice: Szókimondó 17 éves lány. Okos és céltudatos. Néhány helyzetben már megmutatkozik a bölcsessége is, a felelősségteljes döntéshozatal terén. Két érzékeny pontja van: az anyukája és Hunter.

Hunter Blake: Egy húszas évei elején járó, fiatal és jóképű rendőr. Igazi nőcsábász hírében áll. Egy végezetes találkozás azonban megváltoztatja az életét.

Liberty: Különleges eset. Olivia osztálytára. Jó példája annak, hogy ne ítéljük első látásra. Bár még nem tudom pontosan, hogy mit miért tesz, de remélem, a következő részben közelebbről is megismerhetem. Kedveltem a karakterét.

Kevin: Olivia kotnyeles legjobb barátja. Egy örök gyerek. A humoros jelenetek egy része neki köszönhető. Az egyik álma, hogy egyszer részt vehessen egy járőrözésen, arra viszont nem gondolt, hogy milyen veszélyek leshetnek rá közben.


Összegzés:

Ez a könyv már régen felkerült a radaromra. Pontosan tudtam, hogy mit várhatok tőle és nem okozott csalódást. Tetszett a könnyedsége és az egyszerűsége. Folyamatosan mozgó cselekmény, feszült pillanatok, bölcs tanácsok és szenvedéllyel teli, érzelmes karakterek jellemzik. Olivia és Hunter párosa mégis jó példa a „türelem, rózsát terem” esetre. Mivel akadályoztatva voltak bizonyos dolgokban, így volt ideje elmélyülni a kapcsolatuknak. Egy Olivia korabeli, vagy idősebb lánynak jó és az apró tanácsai miatt még akár hasznos olvasmány is lehet. Így főleg a fiatalabb romantikus rajongóknak ajánlanám ezt a könyvet, de szigorúan 18, vagy legalább 16 felett. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése