2021. április 5., hétfő

Húsvéti Book Tag



Nyuszik: Egy könyv, amiből lehetne több is, azaz örülnél, ha lenne folytatása

Astrid: George R.R. Martin - Tűz és Jég dala

Nagyon szeretném már olvasni a sorozat folytatását, de mint az köztudott a sorozat a folytatása a Winds of Winter még mindig készülőben van és nagyon kicsi rá az esély, hogy valaha is elkészül pedig nagyon nagyon jó lenne már kézben tartani.

Stella: Elena Kedros: Olimposz lányai

Gyermekkorom egyik kedvence volt ez a sorozat. Csupán 3 része jelent meg magyarul. Sokáig úgy hittem, hogy ennyi az egész és így maradt lezáratlanul, de később belefutottam az folytatásokba. Olaszul sajnos nem tudok, így jó lenne magyarul olvasni azokat is. 

Tojás: Egy könyv, ami meglepett

Astrid: Scott Hawkins - Az ​Égett-hegyi könyvtár

Ez a kötet egy spontán vásárlásnak köszönhetően került a polcomra és egyáltalán nem a borítója győzött meg, sokkal inkább a fülszöveg. Nem voltak nagy elvárásaim csupán a fantasy éhségem szerettem volna csillapítani és mégis sikerült meglepnie. Nem számítottam rá, hogy olyan jó lesz, hogy rögtön a kedvenceim között tudhatom majd. De ez a könyv annyira komplex és olyan jól van megírva, hogy egyszerűen alig bírtam letenni.

Stella: J. Goldenlane: Isteni balhé
Tömör, a világunkról nagy részben eltérő fantasy. Nekem erről mindig a Gyűrűk Ura jutott eszembe. Féltem tőle, nem tudtam, hogy tetszene-e ez a műfaj. Aztán Astrid kölcsön adta az Isteni balhé könyveket. Meglepett, hogy milyen gyorsan sikerült elolvasnom őket minden nehézség nélkül. A végén persze kedvenc sorozatot is avattam. 


Vadászat: Egy könyv, amit nehéz volt megkaparintanod

Astrid: Mark Lawrence - A ​Széthullott Birodalom 

Ez a sorozat volt a belépőm a felnőtt fantasy-k világába és mai napig a kedvenc sorozatom. Még 2016-ban kezdtem el a sorozatot és már akkor nagyon nehezen tudtam megszerezni a köteteket, de valahogy sikerült és azóta már olvasható a Széthullott Birodalom-trilógia egy kötetben.

Stella: Ohba Tsugumi: Death Note: A halállista 4. - Szerelem
Több mint egy évig vadásztam erre a részre. Mivel a kiadó már nem működik, és elég népszerű sorozatról van szó, így csak ritkán bukkan fel egy-egy példány a piacon, és sokszor még az is horror áron. Örülök, hogy sikerült megszereznem és teljessé tennem a sorozatot. 

Bárányok: Egy gyerekkönyv, amit mai napig élvezel

Astrid: Neil Gaiman - Coraline

A Coreline-t először mesében láttam és nagyon szerettem a borzongató, misztikus atmoszféráját és az animációt. A kötetben lévő illusztrációk és Neil Gaimen írásmódjának köszönhetően az olvasás során is átéltem azt jó kis borzongást.

Stella: Nathan Kravetz: A más színű ló
Az első olvasmányaim egyike volt. Amint megtanultam olvasni ezzel a könnyvel gyakoroltam. Eddig közel tízszer olvastam, úgy, hogy a múlt héten is újraolvasásra került a Könyv Kemping readathonon. Még mindig tetszik ez az egyszerű kis könyv, bár már érzem, hogy kinőttem belőle.


Tavasz: Egy könyvborító, ami a tavaszra emlékeztet

Astrid: Kleinheincz Csilla -Ólomerdő

Ez a kötet kívül-belül fantasztikus. A borító csodaszép és engem leginkább a sárgás, zöldes, kékes színei és a virágos motívumai miatt emlékeztet a tavaszra. 

Stella: Eszes Rita: Rókatündér
Számomra a borítón megjelenő cseresznyevirágok egyből a tavaszt juttatják eszembe és persze Japánt is.


Feltámadó a halálból: Egy könyv, egy elhunyt írótól

Astrid: David Gemmell- Éjféli sólyom

David Gemmell műveivel való ismerkedésem a Rigante- ciklussal kezdődött, ami a kedvenc sorozataim egyike lett és azon belül is a kedvenc részem az Éjféli sólyom. Hatalmas élmény volt számomra az ő köteteinek olvasása, teljesen beszippantott a stílusa, a történet, a világ. Idővel szeretném majd a teljes életművét elolvasni.

Stella: Kosztolányi Dezső: Édes Anna
Kevés olyan kötelező olvasmány van, ami elnyerte volna a tetszésemet. Az Édes Anna az egyik ilyen könyv. Tetszett a lélektani része, az ahogyan be volt mutatva Anna lelkének és gondolkodásának változása. Tervezem majd később újraolvasni.


Kosarak: Egy könyv, ami jelenleg a kívánságlistádon szerepel

Astrid: Kavagucsi Tosikadzu - Mielőtt ​a kávé kihűl

Ez a kötet már nagyon rég szerepel a kívánságlistámon ( még vagy 1000 könyv mellett ), de már láttam a belőle készült film változatot és nagyon tetszett, emiatt szeretném elolvasni a közeljövőben.

Stella: Stjepan Šejić: Harleen
Szeretem a szuperhősös filmeket és a magát a képregény műfajt is. Kíváncsi vagyok Harley Quinn történetére, mert nekem valahogy kevés volt, amit a filmekben eddig átadtak. Amint lehet lecsapok majd erre a kötetre.






Cukorka: Egy könyv, ami édes

Astrid: Rachel Cohn & David Levithan - Kihívások ​könyve

Dash és Lily kalandos karácsonyi történetét meséli el ez a könyv, ami annyira aranyos és szívmelengető, hogy garantált a fogszuvasodás. :D 

Stella: Will Darbyshire: Modern love
Ebben a kötetben különféle szerelmes levelek, versek, képek vannak. Gyönyörű megfogalmazások, és néha csöpögős, mégis megható szerelmi vallomások is találhatóak benne. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése