2018. november 1., csütörtök

Addams family book tag

Az Addams family a kedvenc filmjeink közé tartoznak és mivel úgyis itt a Halloween, ezért kitöltöttük az Addams family book tag-et, melyet A Penchant For Fantasy blogon találtunk az ő válaszait Itt találjátok. :)

1. Morticia Addams - anya és egyben boszorkány
Melyik a kedvenc boszorkányos könyved?

Astrid: Elisabetta Gnone: Fairy Oak könyvek


Elisabetta Gnone Az ikrek titka című könyve volt az első könyv, amit önszántamból kezdtem el olvasni még 2. osztályos koromban. Akkor nagyon szerettem és néha újraolvasom a sorozat egy-egy darabját a nosztalgia kedvéért. A történet Fairy Oak- ban egy írországi falucskában játszódik, ahol megismerkedhetünk a falu összes lakójával, elsősorban a Periwinkle családdal és barátaikkal. Az ő nem mindennapi életükbe nyerhetünk bepillantást 7 köteten keresztül és közben felfedezhetjük a tündérek, varázslók és boszorkányok csodálatos világát. Kicsiknek, nagyoknak egyaránt szórakoztató olvasmány csak ajánlani tudom mindenkinek.


Stella: Thomas Brezina: A boszorkánytitok


Ezzel a könyvvel még 7. osztályosként találkoztam, amikor a suli könyvtárában bolyongtam és valami olvasnivalót kerestem, ami csajos, mégis meseszerű. A unalmasnak tűnő könyvek közül csak ezt találtam, ami jónak tűnhet így hazavittem. Nem bántam meg. Végül ez lett az első hosszabb könyv, amit elolvastam. :) A könyv maga a Fiúk kizárva! sorozat különkiadásaként jelent meg. A többi részt sajnos nem olvastam, de amennyire tudom, mind boszorkányosan jó. :) A könyv két fiatal lányról szól Liziről és Tinkáról, akik véletlen megszegik a boszorkányok egyik legfontosabb szabályát, és mások előtt varázsolnak. Ahhoz, hogy helyre tudják hozni a hibájukat tovább varázsolnak és csak még több problémát gyártanak. Szerencséjükre meghívták őket a boszorkánybajnokságra és a két lány eltökélte, hogy megnyeri a fődíjat, amivel mindent rendbe hozhatnak. Régen olvastam már, így kicsit megfakultak róla az emlékeim, de azt tudom, hogy jó érzés volt egy kis bepillantást nyerni a boszorkányok világába, és titkon én is valamilyen varázserőre vágytam. :)

2. Gomez Addams - a szerető apa
Ki a kedvenc kitalált apakaraktered?

Astrid: Mark Lawrence: A vörös királynő háborúja  című trilógiájából Snorri ver Snagason


Snorri egy viking, aki 3 köteten keresztül küzd a családjáért. Nagyon sok fájdalmas és szomorú pillanat kapcsolódik hozzá a családjából kifolyólag és szerintem, amiket ő átélt és amiket tett azért, hogy visszakapja a feleségét és a gyerekeit csodálatra méltóak. 
Snorri mellett megemlíteném még David Gemmell Rigante ciklus című köteteiből Ruathain-t vagy más néven a nagy embert, aki nemcsak fizikailag nagy, hanem erkölcsileg is kiemelkedik. Hatalmas szíve van, a családja a mindene és mindent megtesz azért, hogy őket megvédje. Tanácsot ad, csatába megy, unokát nevel. Egy igazi apa.


Stella: Stephenie Meyer: Twilight Saga című sorozatból Carlise Cullen


Számomra az eddigi legjobb apafigura ő volt. Számára minden körülmények között első a család, és a családtagjainak a védelméért bármit megtenne. Azonban nem csak ez tetszett benne, hanem a morális rendje és a bátorsága is, hisz nem kevés bátorság kell, ahhoz, hogy otthagyja a zsarnok Volturit és a saját útját járva vámpírként ugyan, de embereken segítsen, mint orvos. Ebben persze segítségére volt a különleges képessége is, az hogy immunis az emberi vér okozta szomjúságra. Konfliktus helyzetben azt tudnám elmondani róla, hogy mindig higgadt és megfontolt. A regényben sajnos Belláéktól kissé háttérbe szorult, pedig én az ő történetére bővebben is kíváncsi lettem volna.


3. Fester Addams - a rázós nagybácsi
Melyik az a könyv, amelyik annyira felvillanyoz, hogy órákig tudsz róla beszélni?

Astrid: J. Goldenlane: Isteni balhé és Pokoli balhé


J. Goldenlane minden könyve felvillanyoz, órákon keresztül tudnék beszélni bármelyikről, de leginkább az Isteni balhé és a Pokoli balhé az, amiről rengeteget tudnék mesélni. Thani eszméletlen egy nőszemély és ha lehetne mindenkinek a kezébe adnék egy kötetet, hogy mindenki megismerje őt és a hős lovagját.


Stella: J. Goldenlane: Isteni balhé és Pokoli balhé


Teljes mértékben egyetértek Astriddal. Az Isteni balhé sorozat az, amiről az ember órákig képes beszélni. Minden meg van benne, ami egy jó regényhez kell. Akció dús, humoros egy csipetke romantikával. Thani és Q párosát pedig egyszerűen imádtam. Én még többet akarok belőlük. Csak ajánlani tudom én is mindenkinek! :)


4. Wednesday Addams - a halál megszállottja
Ha kinyírhatnál egy karaktert bármelyik könyvből, ki lenne az?

Astrid: Abby Normal Christopher Moore Love Story című trilógiájából


Ő az a karakter, akitől a hajamat téptem és ahányszor csak feltűnt legszívesebben a falhoz vágtam volna a könyvet. 

Stella: Mona Awad: Antilányregény című könyvéből Lizzie.


Hogy miért pont őt? Mert a történetek főszereplője nélkül talán maga a könyv sem lenne. Nem viccelek. A felénél tartok kb. és eddig Lizzie csak halálra idegesített.

5. Pugsley Addams - igazi kis rosszcsont, a kegyetlen tréfák mestere
Ki a kedvenc gonosztevőd?

Astrid: Baba Jaga


Baba Jagával először a Marija Morevna és a Halhatatlan című könyvben találkoztam és valahogy megtetszett a karaktere. Ebben a kötetben inkább pozitív szereplő a maga módján, de mégsem egy ma született bárány. Baba Jaga a szláv mitológia ismert alakja, számos történet kapcsolódik hozzá. A legtöbb történetben egy kunyhóban él az erdőben, melynek kerítéseit emberi koponyák, csontok díszítik és általában emberhúst eszik.
Ha szeretnétek többet megtudni róla akkor az alábbi linken megtehetitek:
Tudásgalaxis: Kicsoda Baba Jaga?

Stella: Nekem eddig nincs kedvenc gonosztevőm. :)

6. Lurch = Frankenstein+zombie
Melyik a kedvenc adaptációd?

Astrid: Az ifjúság végrendelete


Az ifjúság végrendelete az I. világháború idején játszódó történet, melyet Vera - egy 18 éves angol lány - szemszögéből láthatunk. Ez az a film, amin úgy bőgtem, mint egy kisgyerek, akitől elvették a kedvenc játékát, ez az a film, ami végre nemcsak a férfiakra koncentrál és nemcsak a vért mutatja, hanem azt a küzdelmet, azt a rengeteg fájdalmat amit egy fiatal lánynak, nőnek át kellett élnie a háború idején. Alicia Vikander egy nagyon tehetséges színész, és amióta ebben a filmben láttam minden filmet megnézek amiben szerepel. Ez a film számomra meghatározó volt, neki köszönhetem, hogy elkezdtem komolyabban érdeklődni a történelem iránt és egyszer mindenképp el szeretném olvasni Vera Brittain műveit, aki a film alapján egy igazán erős és kitartó nő lehetett, példakép valamennyi nő számára.
Adaptációk, amelyek szintén kedvencek:
Az, Egy nap, Gyűrűk ura, A vándorló palota, Harry Potter, Trónok harca

Stella: The DUFF



A film A pótkerék című könyv alapján készült. Már a könyv is tetszett, de a filmnek is sikerült megfognia. Bár helyenként igencsak eltér a könyv és a film egymástól, azért annak örülök, hogy a könyv fő üzenetét sikerült megtartaniuk. A lényeg tömören mindkét történetben az, hogy ne foglalkozzunk azzal, hogy mások mit gondolnak rólunk, hiszen nem ők döntik el, hogy mi kik vagyunk, mert mind egyformán tökéletlenek vagyunk és ez így jó. A film verzió azonban jobban tetszett. Szerintem a komolyabb üzenet mellett tartalmazta azt a kellő humort és romantikát is, amit kellett.
Ezen kívül adaptációk, amik még tetszenek:
Harry Potter, Trónok harca, Shadowhunters, Ready Player One

7. Nagymama - egy igazi klasszikus boszorkány
Melyik a kedvenc régi klasszikus horrortörténeted?

Astrid: A régi klasszikus horrortörténetek többségét filmekből ismerem (pl: Drakula, Dorian Gray, Frankeinstein, Dr. Jekyll és Mr. Hyde esete). Klasszikus horrort Edgar Allan Poe-tól olvastam, az ő elbeszéléseiből Az Usher ház vége a kedvencem.



Stella: Nem sok klasszikus horrortörténetet ismerek, eddig én is csak Edgar Allan Poe-tól olvastam. Nekem eddig a Ligeia volt tőle a kedvencem.



8. Beöltözöl idén Halloweenkor? Ha igen, minek öltözöl?

Astrid: Sajnos nem öltözöm be. :(

Stella: Sajnos én sem öltözöm be. :(

9. Melyek a kedvenc ijesztő halloweeni filmjeid?

Astrid: Nem igazán vannak kedvenc ijesztő filmjeim, inkább meséket és vígjátékokat nézek:
A halott menyasszony, Túl a kerítésen, Rém rom, Hotel transylvania, Dracula halott és élvezi,
Beetlejuice - Kísértethistória


Stella: Bíborhegy, Coraline és a titkos ajtó, Rém rom, Casper és Wendy, Boszorkányváros, A halott menyasszony. Persze ezek sem kifejezetten ijesztő filmek. Egy része inkább csak hangulatos, főleg ilyenkor. :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése