2019. január 1., kedd

Év végi összegzés #2018


Ebben a bejegyzésben 7 pontba szedve mutatjuk be a 2018-as évi könyves tapasztalatainkat:

Az év legnagyobb csalódásai 

 Astrid: Ebbe a kategóriába azokat a könyveket soroltam, amelyek nem igazán váltották be a hozzá fűzött reményeket és ezáltal valamiképp csalódást okoztak, de ez nem jelenti azt, hogy ezek a könyvek rosszak lennének, csak az én elvárásaimat sajnos nem sikerült felülmúlniuk. 

III. Stephen King: Joyland
II. Charlie N. Holmerg: Papírmágus (A papírmágus trilógia 1.)
I. Christopher Moore: Csak egy harapás ( A Love story 3. )



Stella: Az alábbi könyveknek ugyan a százaléka sem valami magas molyon, de reménykedtem benne, hogy én abba a táborba fogok tartozni, akiknek tetszik valamiért. Az alacsony értékelések miatt nem is tettem náluk túl magasra a lécet, de mint látszik, volt, aminek nem sikerült még azt sem megugrania. 

III. Lisa Jane Smith: Ébredés (Vámpírnaplók 1.)
II. Cat Patrick: Forgotten - Úgyis elfelejtem
I. Mona Awad: Antilányregény



 Az év legjobb könyvei 

Astrid:
III. Mark Manson: A „Lesz*rom” rafinált művészete
II. J. Goldenlane: Éjfél
I. Catherynne M. Valente: Marija Morevna és a Halhatatlan



Stella:
III. Stephen King: Carrie
II. Becky Albertalli: Simon és a Homo sapiens-lobbi
I. Leiner Laura: Bábel



Az év felfedezettje

Astrid: Az év felfedezettje számomra David Gemmell. A kard a viharban című könyvét egy hirtelen ötlettől fogva vettem kézbe, nem gondoltam volna, hogy ennyire tetszeni fog, de hatalmas meglepetés volt számomra a könyv. Gemmell írásmódjában megtaláltam azt a fantasy ágat, amit nagyon szeretek és amelyet szeretnék minél jobban megismerni. A Rigante ciklus 4 kötete során a kedvenc íróim egyike lett és a következő esztendőben igyekszem elolvasni minden könyvét.

Stella: Számomra az év felfedezettje Nicola Yoon volt. Még tavasszal olvastam tőle a Minden, mindent-t, de igazán kicsit később A Nap is csillag című könyve fogott meg. Ez a könyv kimozdított kicsit a komfortzónámból és megismertetett más kultúrákkal. Eddig zömében az USA-ban játszódó, amerikai kultúrájú könyveket olvastam, de ennek köszönhetően nyitottabb lettem más országokban, más kultúrákat bemutató könyvekre is és a jövőben tervezek több hasonlót olvasni.

Az év legjobb sorozatai

Astrid: Idén sikerült 11 sorozatba is belekezdenem és ezek közül az alábbiak voltak számomra a legemlékezetesebbek:

III. Kleinheincz Csilla: Ólomerdő 1.-2.
II. N. K. Jemisin: Az ötödik évszak
I. David Gemmell: Rigante ciklus 1.-4.




Stella: Idén 13 különböző sorozatból olvastam hosszabb-rövidebb részeket, ezek közül a következőek voltak a legizgalmasabbak a számomra:

III. J. K. Rowling: Harry Potter 6-8.
II. Tomcsik Nóra: Az elveszett ifjúság; A baronet lánya
I. J. Goldenlane: Isteni balhé 1-2.



 Az idei évben megismert kedvenc szereplők

Astrid:
III. Kótai Emese ( Kleinheincz Csilla: Ólomerdő 1-2. )
II. Dash ( Rachel Cohn & David Levithan: Kihívások ​könyve (Dash és Lily 1.))
I. Alexander Nyikolajevics Szumarokov ( J. Goldenlane: Éjfél )


Stella:
III. Carrie (Stephen King: Carrie)
II. Damon Salvatore (Lisa Jane Smith: Ébredés (Vámpírnaplók 1.))
I. Thani (J. Goldenlane: Isteni balhé 1-2.)


Befejezetlen könyvek

 Astrid: Sajnos az idei évben nem sikerült befejeznem Sarah J. Maas: Köd és harag udvara című kötetét és David Benioff: Tolvajok tele című könyvét, de ezt jövőre pótolom és igyekszem elolvasni őket.

Stella: Az elmúlt két hétben szerencsére sikerült befejeznem a legtöbb elkezdett könyvet. 2019-re azonban eltolódik a befejezése Catherine Rider Csók Párizsban című könyvének, és N. Gregory Mankiw: A közgazdaságtan alapjai című könyvének, de ezt még nem biztos, hogy végig fogom olvasni.

Top várólistások 2019-re

Astrid:
III. Kathleen Glasgow: Girl in Pieces – Lány, darabokban
II. Naomi Novik: Rengeteg
I. Mark Lawrence: Vörös nővér ( Az Ős könyve 1. )



Stella:
III. Eszes Rita: Rókatündér
II. Stephen King: Az
I. George R. R. Martin: Trónok harca (A tűz és jég dala 1.)




Sikerekben Gazdag Boldog Új Évet Kívánunk! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése