2020. március 17., kedd

Ruby Saw: Kertvárosi pletyka


Fülszöveg:
Fura közösség a kertváros. A pletyka ott még a fénysebességnél is gyorsabban terjed. A new york-i Whisper Lane kicsiny közösségében legalábbis ez így van. A minden lében kanál Cordelia Hemingway-nek, a nőegylet vezetőjének napi rutinja, hogy hazugságokat gyártson. Ezzel azonban a saját életében akar valamit elrejteni.
Az ápolónő, Kimberly Denise Whisper Lane-be költözik a válás után húsz éves lányával. Queen Weston a nyüzsgő nagyvároshoz van szokva, fájdalmasan érintette a költözés, de próbál alkalmazkodni az édesanyja miatt is. A lányra hamar felfigyel a szomszéd fiú, és mindent bevet annak érdekében, hogy a szobájába édesgesse az elvont Queent.
Kimberly próbál asszimilálódni, és Cordelia nyomására csatlakozik a nőegylethez, amiről hamar kiderül, hogy nem csak egy ártatlan szervezet. Queen is igyekszik csendes tagja lenni a lakóközösségnek, de nem tudja sokáig magában tartani az ellenszenvét az ott élők iránt.
Alex Austin, az ex-katona, a csendes szembe szomszéd, akiről azt pletykálják, hogy megölte a feleségét és a puszta kezével ásta el a helyi temetőben, majdnem elgázolja a fiatal lányt az éjszaka közepén. Ez a véletlen botlás olyan események sorozatát indítja el a csendes kertvárosban, ami fenekestől felfordítja majdnem mindenki életét. Queen és Alex között először barátság, majd szerelem szövődik.
Vajon hogy tetszik ez a kapcsolat a közösségnek és Kimberly-nek? Vajon minden pletyka igaz, ami Whisper Lane-ben terjeng? Kiderül, hogy mit titkol Cordelia Hemingway?

Kiadási adatok:

       Kiadó: Magánkiadás
       Kiadás éve: 2019
  ISBN: 9786150064727
       Oldalszám: 238 oldal 
       Sorozat: Kertváros 1.
       Moly: Katt ide!

✋A bejegyzés nyomokban spoilereket tartalmaz ! ✋


Én és a könyv:
Nem most találkoztam először Ruby Saw munkáival. Le voltam (és vagyok) nyűgözve attól, hogy milyen termékeny íróról van szó. Sokan olvasták már például tavaly is a könyveit és a legtöbben jó véleménnyel voltak róluk. Fel is keltette a kíváncsiságom, hogy megtudjam miért olyan különlegesek a történetei, ezért kezdetnek tavaly elolvastam a Pillangó-hatást. Voltak ugyan hibái a történetnek, de ettől függetlenül tetszett. Meg is írtam róla az értékelést. Viszont úgy, hogy 2020-ban jön, egy átdolgozott kiadása, így, kérdéses, hogy napvilágot lát-e az a poszt. Végül is fő az aktualitás. :D
A múlt hónapban viszont egy váratlan és kellemes meglepetésben volt részem. Ruby Saw megkeresett az instagrammon keresztül és megkérdezte lenne-e kedvem elolvasni az egyik könyvét. Mondanom sem kell, nagyon megörültem a felkérésnek. Rövid gondolkodás után, a választásom végül a Kertvárosi pletykára esett. Érdekesnek tűnt a fülszöveg alapján és egy viszonylag friss megjelenésről is volt szó. Még a múlt hónapban megkaptam a könyvet e-bookként. Mielőtt belevágtam volna viszont még szerettem volna befejezni az aktuális olvasmányom, hogy teljes mértékben erre a kötetre tudjak koncentrálni.
Köszönöm szépen Ruby Saw-nak, hogy gondolt rám, és megkaphattam ezt a kötetét recenziós példányként! :)

A történetről:
A Kertvárosi pletyka főszereplője, Queen Weston és édesanyja, Kimberly Denise addigi borzalmas városi életüket otthagyva kiköltöznek a kertvárosba, Whisper Lane-be, hogy új életet kezdhessenek. Queen szerette a városi létet, de hajlandó volt ezt feláldozni a boldogságukért. Már az első nap megpillantja a titokzatos szembe szomszédot, akiről azt rebesgetik, hogy megölte a saját feleségét. Queen el is könyveli magában olyan személynek, akivel inkább jobb vigyázni.
Viszont nem csak a gyilkos szomszédhoz lesz szerencséje már az első napon. Váratlan vendégeik érkeznek, a szomszédjaik, Cordelia és a fia, Jamie személyében, akik hoztak üdvözlő sütit. A nő valahogy túl tökéletesnek tűnt, már ekkor kicsit kirázott a hideg tőle. Ahogy kettesben maradnak Jamie bepróbálkozik Queen-nél, de úgy, hogy még nálam is kiverte a biztosítékot. Nem éppen úgy sikerült, ahogy tervezte. Végül meginvitálja egy buliba a lányt. A bulin viszont történnek bizonyos dolgok, amik igencsak befolyásolják Queen véleményét a szomszédjairól.
A cselekmény számomra onnan indult be igazán, amikor végül főszereplőnk találkozott Alex Austin-nal. Queen és a gyilkos szembe szomszéd igen hamar megtalálták a közös hangot, azonban ez másoknak is feltűnt és nem mindenkinek volt ínyére. Whisper Lane nem hazudtolta meg a nevét. Pletykák hada indult útnak, a lakók egy részéről hamar kiderül, hogy milyen embert takar a látszat. A helyzet odáig fajul, hogy Queen-t még meg is támadják. Bár néhány lakót azért sajnáltam a végére, mégis sokan voltak, akik ellenszenvesebbek, és ez jobban befolyásolta Whisper Lane-ről a véleményem.
A történet fordulatos és érzelmekkel teli. Queen érzései jól átjöttek, könnyen lehetett vele azonosulni. Én magam is aggódni kezdtem, hogy mi is lesz az ellenség újabb húzása. Közben szurkoltam, hogy Queen és Alex összejöjjenek, mindenki megtudja az igazat és a rosszak pedig ne rontsák tovább a kertvárosi levegőt.
Whisper Lane olyan titkokat rejtett magában, amikre nem is számítottam. Főszereplőinket bár megpróbálja a kertvárosi élet, mégis igen erős jellemről tesznek tanúbizonyságot. Örültem neki, hogy ilyen jól passzolnak egymáshoz (még a korkülönbség ellenére is).
Végső soron én elégedett voltam a befejezéssel is. Talán kicsit még lehetett volna nyújtani, de így is idegőrlő volt az utolsó 24 óra, úgyhogy pont jó volt ez így.
Nem függővéges, de mégis benne rejlik a folytatás lehetősége. Molyon láttam is, hogy március végén érkezik majd egy novella hozzá, a Csak két lépés a kertváros, ami az írónő egy másik könyvéhez is kapcsolódik kicsit, a Csak két lépés Észak-hoz. Azt nem tudom, hogy az utóbbira mennyire lesz spoiler-es, de én mindenképpen szeretném majd elolvasni még a novella előtt.

Apró észrevételek:
Ha magát, mint írást vizsgálom, akkor jól érezhető a fejlődés. Csak egy-két nekem furcsának ható megfogalmazást, vagy hibát találtam, de még azokat is inkább az elején. A történetet is sokkal folytonosabbnak éreztem, mint az első verziós Pillangó-hatásnál.
Valamiben azonban megegyezett a két könyv. A finom erotikában. Régebben több Rubint pöttyös könyvet is olvastam, amiben természetesen voltak (elmaradhatatlan) erotikus jelenetek is. Hasonló jelenetek az írónő mindkét könyvében találhatóak voltak, viszont – itt jön a különbség -, azok a jelenetek sokkal romantikusabbak, érzelemmel telibbek voltak, mint az RP könyvesek, és még a felesleges túlrészletezéseket is mellőzte. Arra jöttem rá, hogy én személy szerint sokkal jobban tudom értékelni ezt az utóbbi verziót.

A szereplőkről:
Queen Weston: Talpraesett, szókimondó karakter. Az ő szempontjából ismerhetjük meg a történteket. Jelenleg egyetemista és régésznek tanul. Szenvedélyes és áldozatkész típus. Egy szereplő szavaival élve, olyan, mint az időjárás.

Alex Austin: Korábban katonaként szolgált, így rendíthetetlen igazságérzettel és önmérséklettel rendelkezik. Okos, éber és igazi védelmező típus, mindemellett még jól is néz ki.  A személyében új könyves crush-t avathattam. :D

Cordelia Hemingway: Számító, mindenre képes, veszélyes nőszemély. Az ember jobban teszi, ha elkerüli őt és még időben kapcsol, mielőtt csapdába esik a hálójában.

Összegzés:
Összességében nézve nekem tetszett ez a kötet. Miután befejeztem, jöttem rá, hogy mennyire jól választottam. Ebben a könyvben minden volt, amit szeretek. Akció, romantika, cselszövés és mondanivaló. Mindehhez kaptunk egy talpraesett női főszereplőt és egy szexi ex-katonát is. Még több ilyen könyvet akarok! A feszültséget végig fent tudta tartani és izgalmas fordulatokat is rejtett magában. Ha valaki szereti az olyan történeteket, ahol a szereplők kénytelenek félelemben és elnyomásban élni, de mégis küzdenek egy jobb jövőért, azoknak jó választás lesz ez a könyv, de bárki más számára is az lehet, aki egy nem megszokott romantikus történetre vágyik. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése