2018. augusztus 12., vasárnap

Torták Book Tag

Mivel nagyon szeretjük a könyveket és az édessségeket úgy dönöttünk, hogy az alábbi bejegyzésben e két kedvencünké lesz a főszerep. Továbbá a blogon eddig még nem volt  Book Tag, ezért elhoztunk nektek egy kis finomságot ezekre a forró nyári napokra. :)

Csokitorta:

egy sötét hangvételű könyv, amit imádtál


Astrid: Mark Lawrence: Széthullott Birodalom trilógia

Az első részhez félve nyúltam hozzá, hiszen a vélemények eléggé megosztóak az egész trilógiát illetően. Van, aki megszerette vagy inkább megértette, elfogadta Jorgot, van, aki viszont nem igazán tudott megbékélni vele. Én az előbbiek közzé tartozom ugyanis a Széthullott Birodalom könyvek a kedvenceim lettek. 


Stella: Stephen King: Carrie


Már alapból azért sötét hangvételű, mert egy horror-thriller műfajú könyvről van szó, de ezt tetézte még Carrie élettörténete is. Carrie-t mindenki ok nélkül bántotta egész életében, sosem tudott igazán beilleszkedni. A sok sérelemért aztán egy egészen „sajátos módon vett revansot”. A történet hiába véres, nekem mégis tetszett, mert könnyen együtt lehet érezni Carrie-vel, és jó volt, hogy a „rosszak” mégis megbűnhődtek tetteikért (bár a büntetésük kicsit súlyos volt a tetteikhez képest).

Részletes értékelést ezen a linken olvashattok: 


Vanília torta:

egy könyv, amit könnyű olvasni

Astrid: Tomcsik Nóra: A változások kora


 Ezt a kötetet tavaly augusztusban olvastam és számomra nagy meglepetés volt ugyanis körül belül két nap alatt elolvastam. A történet izgalmas és a szereplők is szerethetők.


  Részletes értékelést ezen a linken olvashattok: 
Stella: bármelyik Harry Potter könyv



Nagyon könnyen lehet haladni az egész sorozattal. Emlékszem tavaly nyáron, amikor olvastam az első három részt pár nap alatt kivégeztem. A nyelvezet könnyed, történet izgalmas, én pedig szeretem a varázslatos dolgokat. :D

Részletes értékelést ezen a linken olvashattok: https://moonlightonthesky.blogspot.com/2018/05/j-k-rowling-harry-potter-sorozat.html


Red velvet – Vörös bársony torta:
egy könyv, ami vegyes érzelmeket ébresztett bennem


Astrid: Fábián Janka: Az utolsó boszorkány lánya


Ezt a könyvet elsősorban a borító miatt szereztem be, de a történet is éppolyan jó, mint a külső. Nagyon szerettem olvasni Zsófia életéről, rengeteg mindent megélt és minden rossz dolog ellenére a végén megkapta, azt amire vágyott. Néhány szereplő sorsával azonban nem igazán értettem egyet és ezért keltett bennem vegyes érzéseket.


Stella: Stephen King: Mr. Mercedes


Kétszer futottam neki a könyvnek. Egyszer 2 éve, és egyszer ebben a hónapban. Az elejét nagyon utáltam, mert számomra nagyon lassan halad az egész történet. Aztán, amikor a felénél a Hodges nyomozó végre elindult egy jó nyomon, hogy elkapja a mercedes-es gyilkost beindult a történet. A második fele így már tetszett, tehát lényegében egyszerre szeretem és utálom ezt a könyvet.


Sajttorta:
egy könyv, amit bárkinek ajánlanál

Astrid: Cathrynne M. Valente: Marija Morevna és a Halhatatlan


Ez az egyik kedvenc könyvem és ezt tényleg bárkinek ajánlanám. Mindenki megtalálhatja benne a saját stílusának megfelelő elemet. A romantika, a történelem és egy kis fantasy is megjelenik benne az orosz mesevilágba szőve.

Stella: Tomcsik Nóra: Az elveszett ifjúság


Tomcsik Nóra neve már felmerült ebben a tagben és nem véletlen, hogy még egyszer meg kell említenem. Ugyanis nekem örök kedvencem marad tőle Az elveszett ifjúság. A történet izgalmas (és egyre izgalmasabb), a szereplők jól kidolgozott, összetett jellemek, és történelmileg is pontos. Csak ajánlani tudom bárkinek. :)
 Részletes értékelést ezen a linken olvashattok:
https://moonlightonthesky.blogspot.com/2018/06/tomcsik-nora-az-elveszett-ifjusag_27.html


Kávétorta:
egy könyv, amit elkezdtél, de sosem fejezeted be

Astrid: Ian Whates (szerk.) Legendák - Történetek David Gemmell emlékére


Ezt a kötetet sajnos nem sikerült még teljesen befejeznem. Ez elsősorban az én hibám, mivel éppen rosszkor, egy nagyon zsúfolt időszakban vettem kézbe és nem igazán tudtam elmélyedni a történetekben.


Stella: Maciej Wojtyszko: A hosszú álom
+1: C. C. Kicker: Johanna és a Dräher utcai gyilkosság



Annyira nem jellemző rám, hogy félbehagyok könyveket. A néhány kötelezőn kívül kb. 5 olyan könyv van, ami félbe maradt különböző okok miatt, de ezeknél sem biztos, hogy végleg befejezetlenek maradnak. Ezt a két könyvet azonban már nem valószínű, hogy befejezem. Régen hagytam őket félbe, csak foltokra emlékszek már a történetből, és nem voltak valami izgalmasak.

Répatorta:
egy nagyszerűen megírt könyv

Astrid: David Gemmell: Kard a viharban


Ez az első David Gemmell könyv, amit olvastam és biztosan nem az utolsó. Egyszerűen fantasztikus volt számomra. A szereplők kézzel foghatóak, tele vannak élettel. A lapokon keresztül érezni lehet a haragot, a bűntudatot, a szeretetet, a félelmet és mindent, amit a karakterek éreznek. Fantasztikus, ahogy a szavak visszaadják az érzéseket, a ki nem mondott szavakat. Minden szónak jelentése van, ami ha nem is azonnal de az oldalak előrehaladtával értelmet nyer.

Stella: J. Goldenlane: Isteni balhé sorozat


Én ezt a sorozatot Astrid ajánlására olvastam. Nekem nagyon tetszett. Ez egy fantasy világban játszódó, lépten nyomon humoros elemekkel átszőtt történet. A főszereplő Thani, egy Sol városbéli fiatal lány, és Q al Aquim, egy freitan lovag. Lenyűgöző a könyv teljes világépítése, a szereplőket és a párbeszédeiket pedig kifejezetten imádtam.


Tiramisu:
egy könyv, amiből többet akarsz

Astrid: Cinda Chima Williams: Lángvető



Eleinte nehezen haladtam ezzel a kötettel, de a vége felé egyre izgalmasabbá váltak az események és egyre inkább felcsigázta az érdeklődésemet. A vége nagyon tetszett annak ellenére, hogy kicsit döcögősen indult igazán megszerettem. De sajnos a folytatások már nem jelennek meg magyarul.

Stella: Rachel Caine: A morganville-i vámpírok sorozat


Hasonló itt is a probléma, mint az előbb a Lángvetőnél. Imádtam ezt a két kötetet. Tetszett a világépítés, szerettem a szereplőket, kíváncsi voltam a szerelmi szálra, függővéges is volt a második rész - és igen itt jön a „de” -, de elkaszálták a sorozatot. Közel 20 rész jött ki angolul, míg magyarul csak 2, és nem fogják már itthon folytatni ezt a sorozatot sajnos.


Cupcake:
egy sorozat, ami négynél több kötetből áll

Astrid: George R. R. Martin: Tűz és jég dala



Szerintem ezt a sorozatot nem kell bemutatnom. Engem is megfertőzött a trónok harca és kíváncsian várom már a 6. és 7. kötetet.


Stella: Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan

– Maureen Johnson: Bane krónikák sorozat




(Az angol borítót használom, mert 10 borítót nem szerettem volna beszúrni, magyarul egyben pedig nem jelentek meg a történetek.) Idén olvastam magyarul ezt a novellasorozatot, tehát még viszonylag friss az élmény. Ez az egyetlen ilyen hosszú sorozatom eddig. Nekem tetszett ez a 10 novella, a borítók is szépek, a könyvgerincek is jól mutatnak a polcomon, csak azt sajnáltam, hogy nem egyben adták ki őket. A történetek egyébként nagyon viccesek, érdekesek és kicsit nosztalgikusak is voltak. :)


Gyümölcstorta:
egy könyv, ami nem olyan lett, mint amilyet vártál

Cat Patrick: Forgotten - Úgyis elfelejtem 
  


Ez a borító magáért beszél. Nagyon megtetszett és a fülszövege alapján érdekes történetnek ígérkezett, bár a tini románctól féltem egy kicsit. Az eleje oké volt, még a szerelem része is jó volt, igaz kicsit nyálas, de a végére valahogy minden jó tulajdonsága eltűnt, kicsit összecsapottnak éreztem. Sajnos nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Stella: Cat Patrick: Forgotten – Úgy is elfelejtem

Sajnos teljes egészében osztom Astrid véleményét ezzel kapcsolatban. A történetet én helyenként nagyon klisésnek éreztem. Olyan volt, mintha az egészet egy gyakorlatlan tinédzser írta volna. Egy külföldi írótól, akinek a könyve megjelenik más országban is, nem ezt vártam volna. Kár ezért a könyvvért, mert amúgy az alapötlet jó lett volna, csak a kidolgozással volt probléma.


Ennyi lett volna ez a tortás Book Tag remélem tetszett. :D Ti miket választanátok?

Az eredetit az alábbi linket találjátok:

illetve egy magyar változatot az alábbi oldalon:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése