2021. szeptember 4., szombat

Ellyne: Fagyos december

Fülszöveg:

Vannak pillanatok, amikor újrakezdjük. Vannak pillanatok, amiket sosem felejtünk. És vannak pillanatok, amiket örökre kitörölnénk az életünkből. Mila és Reed sosem voltak barátok. Sőt, az érzés, ami leginkább jellemezte a kapcsolatukat, az az utálat. De miért vagyunk képesek annyira gyűlölni valakit, amikor visszatükrözi minden létező hibánkat? Erre a kérdésre keresni a választ Mila és Reed, amikor a lány egy késő éjszakai baleset után felébred. Azt viszont nem érti, hogy mi történt Reed-el. Ő már nem az az ember, akit azelőtt megismert. Már semmi nem olyan, mint azelőtt…

  

Kiadási adatok:

      Kiadó: PublishDirve
      Kiadás éve: 2021
      ISBN: 6610000286447
      Oldalszám: 546 oldal 
      Sorozat: - 
      Moly: Katt ide! 

Én és a könyv:

Korábban több helyen is szembejött velem ez a könyv. Tetszett a borítója és a fülszövege is egy ígéretes történetet vázolt fel. Pár hónapja, amikor Ellyne elküldte a Cseszd meg, Hunter!-t recenziós példányként (értékelés ITT ), meglepetésként ezt a könyvet is csatolta. A nemrég ez a kötet is sorra került, bár olykor a vizsgaidőszak beleszólt az olvasásba. Hogy milyen is volt a Fagyos december? A folytatásból kiderül. :)

Fontos, hogy ez az értékelés a Fagyos december első kiadására vonatkozik.

 

A történetről:


A történet Brantside-ban játszódik, az USA-ban. Mila Wealth egy kórházban tér magához és fogalma sincs, hogy mi történt vele. Mint ahogy hamarosan kiderül, súlyos balesetet szenvedett. Valaki elütötte és eddig kómában volt. Miután hazaengedik a kórházból Mila lassan megpróbál visszaszokni a hétköznapi életbe, térdsérülése viszont kissé megnehezíti ezt. Szerencsére nagybátyja, Mason és az egyik legjobb barátnője, Roseline igyekeznek mindenben a segítségére lenni. A lányt nem hagyja nyugodni a gondolat, apránként megpróbálja kideríteni, hogy mi történhetett vele a baleset éjszakáján. A tapogatózások közepette Mila talál egy szálat, ami esküdt ellenségéhez, Reed Waltonhoz vezet. Mila és Reed sosem voltak jó barátok, sőt, távolabb nem is állhattak volna a fogalomtól. Visszatérve az iskolába Reed nagyon szokatlanul viselkedik, kedves vele. Vele, akin eddig folyamatosan a nyelvét köszörülte. Mila kezdetben nem kér a segítségéből, de mégis ad neki egy esélyt. A segítségével legalább kiderítheti, hogy mi történt vele aznap este. Azzal azonban nem számolt, hogy ez mindkettőjük életét felforgathatja.

A cselekményt Mila és Reed szemszögéből felváltva ismerhetjük meg. Mindkét szereplő háttértörténete és jellem elég összetett. Sajnos nem kímélte őket az élet. A történet viszont megmutatja, hogy hogyan lehet két törött karakterből újra egész. Ezt az utat azonban nem egyedül kell bejárniuk. Többek között segítségükre lesz egy pszichológus hölgy is, aki a megoldások felé terelgeti őket, megpróbálva feloldani a közöttük lévő konfliktust is.


A történet szépen építkezik, megfelelő mennyiségben és időben kapjuk meg a szükséges
információkat. Ez a fejlődés a két főszereplő kapcsolatára is jellemző. Szemtanúi lehetünk annak, hogy a kezdeti fagyos, utálattal teli légkör, hogyan vált sokkal barátibbra és már-már perzselőre. Jó volt olvasni a kapcsolatukról. Még ha nem is volt teljesen felhőtlen, de ez csak még valóságosabbá tette.

Néha viszont úgy éreztem, hogy túl sok mindent akar belezsúfolni az írónő ebbe a könyvbe. Egyszerre túl sok komolyabb problémát érintett, amik végül szerintem nem tudtak rendesen kibontakozni. Bár annyiban igaza van, hogy az élet is ilyen összetett és van, hogy a nyakunkba szakad a világ. A közepén talán ezért is haladtam egy kicsit nehezebben vele. Ebből a szempontból kissé csapongónak éreztem a cselekményt. Nekem némelyik téma elvitte a történetet egy másik irányba, ami akár egy másik könyv cselekményeként is megállta volna a helyét. Például ilyen volt nekem Mila pályaválasztási része, vagy a Dithie-vel való kapcsolata, amiről szívesen olvastam volna bővebben is akár, de a fókusz hamar visszatért a Reeddel való kapcsolatára.


Ettől függetlenül rengeteg szívmelengető és humoros jelenetet is tartalmazott a könyv, nem is beszélve a gyönyörű megfogalmazásokról. Sok kedvenc idézetem is lett belőle (előre félek, hogyan fogom hamarosan kiválasztani a kedvenceimet a bejegyzéshez :D). A könyvet még javában a nyár elején olvastam, ami olykor üdítően hatott, főleg a havas leírások a vége felé, viszont akadtak benne olyan helyzetek, amelyek felvették a versenyt a nyári kánikula forráságával is. ;) 

 

Kedvenc idézetek:

„A december képes megbolondítani az embert.”

„Emily észrevesz és szúrós tekintettel néz rám.
  - Mit mondtam Walton? – vakkant oda nekem.
  - Jézusom, csak leültem – emelem magam elé kezeimet.
  - Nem ülhettek egymás mellett, mert kinyírjátok egymást – mutat rá.
 Mila halkan felkuncog. Most tényleg nevetett?”

„Ő már nem az a srác, akit a baleset előtt ismertem. Valaki más, és tudjuk, az ismeretlen mindig tartogat veszélyeket.”

„Nem fogom titkolni, hogy szeretem őt. Nem is tudnám.”

„- Miért agyalsz olyanon, ami még meg sem történt?
  - Mert nőből vagyok – emeli fel kezeit tehetetlenül.”

 

A szereplőkről:



Mila Wealth:

 Tagadhatatlanul művészlélek. Fiatal tinédzserként még keresni a helyét, de jó úton halad afelé, hogy megtalálja. Igyekszik mindent megtenni a céljai érdekében. Sok mindent tanult az emberi kapcsolatokról és önmagáról az utóbbi időben.


Reed Walton: A gimnáziumi jégkorong csapat tehetséges játékosa. A szülei elváltak, amit nem viselt túl jól. Vannak tetoválásai. Mila balesete benne is megváltoztatott valamit. Idén új utakra tévedt. Sokat tanult és fejlődött ő is a történet során, ami hasznára vált. A régi Reed-del, nem tudtam volna szimpatizálni. Néha kicsit lobbanékony.

Miss Walsh: Vicces, de az egyik kedvenc szereplőm lett. Szinte mindig mogorva, a diákokkal szigorú, de jó emberismerő és jó szakember. Ezen kívül sejtem, hogy van valahol egy érzelmesebb oldala is.

Cassandra Baker: Elsőre nekem Liberty-t juttatta eszembe a Menj a pokolba, Liberty Johnson!-ból. A gimnáziumi tánccsapat egyik tagja. Csinos, céltudatos, versengő és irányító típus. A szíve mélyén viszont szerintem ő is vágyik a maga „Happy End”-jére.

 

Összegzés:

Összességében egy izgalmas és tartalmas történetet kaptam. A főszereplőknek nem adatott éppen egyszerű élet, de jó volt olvasni, hogy hogyan képesek ezen túllendülni. Mindketten sokat fejlődtek ez alatt a történet alatt. Imádtam a szereplők kidolgozottságát és a párbeszédeket. A könyv a történet során több komolyabb problémát is érint, például bullying, gyász, szülő-gyerek kapcsolat, de ezek mellett felbukkan még az útkeresés és a párkapcsolat működtetésének kérdése is. Sok szívmelengető és kedves jelentet tartalmazott, aminek hála ugyancsak gyarapodott a kedvenc idézeteim listája. Ezt a könyvet elsősorban a fiatalabb korosztálynak ajánlom, illetve azoknak, akik egy komplexebb romantikus történetre vágynak! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése